loading...

بهترين طراحي اداري و دكوراسيون تجاري

بهترين طراحي اداري و دكوراسيون تجاري

بازدید : 165
11 زمان : 1399:2

طراحي و دكوراسيون داخلي اداري

آشنايي كلي با طراحي دكوراسيون داخلي براي فضاهاي مختلف

امروزه دكوراسيون داخلي يكي از مسائل بسيار مهم درزمينهٔ مد به‌حساب مي‌آيد. شما هر مكاني را با استفاده از طراحي داخلي مناسب مي‌توانيد بسيار زيباتر جلوه دهيد و علاوه بر زيبايي؛ با طراحي دكوراسيون داخلي مناسب شما مي‌توانيد حسي را كه مربوط به آن مكان است را در فرد ايجاد كنيد. براي مثال در طراحي داخلي اتاق‌خواب بايد از تركيبات رنگي استفاده شود كه فضاي اتاق را آرام جلوه دهد و فرد در آن احساس آرامش كند. تركيبات رنگي تيره مي‌تواند براي اتاق‌خواب بسيار مناسب باشد اما اين حرف دليل بر آن نيست كه رنگ‌هاي روشن مناسب اتاق‌خواب نباشند. چراكه شما با مراجعه به يكشركت طراحي داخلي مي‌توانيد انواع دكوراسيون‌هاي داخلي كه براي اتاق‌خواب طراحي شده‌اند و در آن‌ها از تركيبات رنگي بسيار زيبا و مناسب بهره گرفته‌شده است را مشاهده كنيد. به‌طوركلي دكوراسيون داخلي را مي‌توانيد بخشي از بازسازي ساختمان در نظر بگيريد كه سبب مي‌شود فضاي خانه يا محل كارتان روح بگيرد و با حضور در آن مكان احساس خوبي داشته باشيد.

طراحي دكوراسيون داخلي منزل

دكوراسيون داخلي منزل امروزه جزو يكي از دغدغه‌هاي اكثر افراد و به‌خصوص بانوان قرار گرفته است. بدون شك خانه يكي از جاهايي است كه وقت زيادي را در آن مي‌گذرانيد پس نيازمند يك دكور و طراحي مناسب است. طراحي داخلي منزل بايد به‌گونه‌اي باشد كه در عين شادابي و نشاط، بتواند به شما حس آرامش را نيز تلقين كند. در يك طراحي داخلي خوب از تمام امكانات به‌خوبي استفاده مي‌شود. براي مثال يك رنگ مناسب و يك نورپردازي مناسب براي يك اتاق مي‌تواند تأثير بسيار زيادي در زيبايي دكوراسيون خانه‌تان بگذارد. اكنون به سه ايده درزمينهٔ طراحي داخلي منزل اشاره خواهيم كرد.

سه ايده درزمينهٔ طراحي داخلي منزل

نقاشي كردن ديوارها يك راه بسيار كم‌هزينه و بسيار مؤثر است كه طبق گفته كارشناسان طراحي داخلي منزل يكي از بهترين راه‌ها براي ايجاد تنوع در دكوراسيون منزل است.

عكس 1

دكوراسيون داخلي منزل را با جابه‌جا كردن اشيا مثل مبلمان و يا ميزها و… نيز مي‌توانيد انجام دهيد اما نكته‌اي كه بايد به آن توجه كنيد آن است كه سعي كنيد تعادل و تناسب را در اين امر رعايت كنيد. نكته ديگري كه مي‌تواند در زيباتر كردن دكور داخلي منزلتان به شما كمك كند؛ هماهنگي رنگ‌ها است. سعي كنيد رنگ‌هايي كه استفاده مي‌كنيد به گونه باشند كه در عين زيبايي و جذابيت، با يكديگر هماهنگ نيز باشند.

طراحي داخلي ويلا

طراحي داخلي ويلا نيز از اين قاعده‌ها مستثنا نيستند و تفاوت عمده‌اي كه با طراحي دكوراسيون منزل دارند اين است كه بايد با استفاده از تكنيك‌هاي مختلف محيطي سرشار از آرامش و با امكانات رفاهي زياد طراحي كرد. در ضمن فراموش نكنيد كه در طراحي داخلي ويلا، به دليل بزرگ‌تر بودن فضا هزينه‌ها به‌مراتب سنگين‌تر از طراحي داخلي منزل است.

طراحي دكوراسيون داخلي اداري

طراحي داخلي اداري نسبتاً كار دشواري است چراكه بايد دكوراسيون به‌گونه‌اي طراحي شود كه در عين زيبايي، كاربردي باشد و براي ارباب‌رجوع و كارمندان نيز از جذابيت كافي برخوردار باشد. لازم به ذكر است كه توجه داشته باشيد كه يك محيط زيبا و يا به‌عبارت‌ديگر يك دكوراسيون داخلي اداري زيبا و مناسب مي‌تواند تا حد زيادي در روحيه كارمندان و پرسنل تأثيرگذار باشد. در طراحي داخلي اداري مهم‌ترين چيز، انتخاب وسايل كاربردي مثل مبلمان و ميزها و نحوهٔ چينش آن‌ها است.

چند ايده براي طراحي داخلي اداري

در دكوراسيون داخلي اداري انتخاب رنگ و نورپردازي مناسب؛ بسيار مهم است. اگر مي‌خواهيد دكوري مدرن داشته باشيد بايد براي محيط اداري از رنگ‌هاي شاد و سرزنده استفاده كنيد تا به فضاي كاري شما روح بدهد. ناگفته نماند كه انتخاب رنگ مناسب به‌تنهايي كافي نيست و نورپردازي و وجود نور كافي نيز تأثير بسزايي در اين امر دارد.

اگر جزو آن دسته از افراد هستيد كه به نظم و ترتيب اهميت مي‌دهيد؛ در طراحي داخلي محل كارتان حتماً از قفسه‌ها و كمدهاي ديواري براي قرار دادن فايل‌ها و مدارك مهم استفاده كنيد.

تا جايي كه برايتان مقدور است سعي كنيد فضاي كار كردن هريك از پرسنل و كارمندان را مجزا در نظر بگيريد. اين كار علاوه بر اينكه جلوه خوبي به طراحي داخلي اداره‌تان مي‌دهد، سبب افزايش تمركز كارمندان نيز مي‌شود.

طراحي دكوراسيون داخلي مغازه

طراحي دكوراسيون مغازه را مي‌توان يكي از مهم‌ترين عوامل تأثيرگذار بر كسب‌وكار دانست. بدون شك در سطح بازار مغازه‌هايي به چشمتان خورده كه در نگاه اول مجذوب دكور و طراحي داخلي مغازه شده‌ايد. اين‌گونه فروشگاه‌ها مشتري را خودبه‌خود جذب مي‌كند و به داخل مغازه مي‌كشاند. در طراحي داخلي مغازه نكته‌اي كه بسيار مهم است آن است كه بايد همواره به محصولات و خدماتي كه ارائه مي‌دهيد توجه داشته باشيد و دكور را بر اساس آن و متراژ فروشگاهتان طراحي كنيد. دكوراسيون داخلي مغازه بايد در عين زيبايي بتواند آرامش خاطر را براي مشتري در هنگام خريد فراهم كند و هم‌چنين تمامي محصولات به‌راحتي قابل‌دسترس باشند.

اهميت طراحي مناسب ويترين مغازه

نكته دومي كه در طراحي داخلي مغازه بسيار مهم است آن است كه شما بايد بدانيد كه دكوراسيون مغازه شما به‌طوركلي به دو قسمت تشكيل مي‌شود. قسمت اول همان طراحي داخلي مغازه است و قسمت دوم مربوط به طراحي ويترين مغازه مي‌شود. درواقع مي‌توان گفت كه ويترين مغازه به‌عنوان يك رابط بين شما و مشتري عمل مي‌كند. هرچقدر طراحي ويترين مغازه شما قوي‌تر باشد؛ رابطه شما با مشتري قوي‌تر مي‌شود و بديهي است كه كاملاً در امر فروش تأثيرگذار است. بدون اغراق مي‌توان گفت كه ويترين مغازه مي‌تواند هم نقش مثبت و هم نقش منفي در فروش شما داشته باشد. مهم‌ترين چيز در طراحي يك ويترين زيبا و درعين‌حال كاربردي، رنگ‌بندي و نورپردازي مناسب است.

دو نكته در رابطه با طراحي داخلي مغازه

در طراحي داخلي مغازه بايد فضا را بهينه‌سازي كنيم و به‌عبارت‌ديگر از تمام فضاها به بهترين نحو استفاده كنيم. بايد همواره توجه داشته باشيد كه دكوري كه طراحي مي‌كنيد بايد طوري جذاب و گيرا باشد كه بتواند روحي تازه به فروشگاهتان ببخشد و هر بازديدكننده‌اي را نيز جلب خود كند. درواقع در طراحي داخلي مغازه بايد اين جمله آكادميك را كه مي‌گويد: «هدف اصلي از طراحي؛ ايجاد فضاي رواني مناسب و بهبود عملكرد فيزيكي است» را مدنظر قرار داد.

در طراحي داخلي مغازه ريزه‌كاري‌هايي كه مربوط به طراحي داخلي منزل است ديگر نياز نيست؛ اما برخي ريزه‌كاري‌هاي مخصوص خودش را دارد. شما به‌عنوان يك فروشنده بايد بدانيد كه در يك مجتمع تجاري و يا فروشگاه و مغازه، آدم‌هاي مختلفي با سطح فرهنگ و سلايق مختلف تردد مي‌كنند. شما بايد همراه اين را در نظر داشته باشيد كه طراحي دكوراسيون مغازه‌تان طوري باشد كه تا حد امكان موردپسند عموم قرار بگيرد.

طراحي دكوراسيون داخلي مطب

اكثر كساني كه درزمينهٔ دكوراسيون داخلي فعاليت مي‌كنند؛ يكي از مهم‌ترين طراحي‌هاي دكوراسيون داخلي را مربوط به طراحي داخلي مطب مي‌دانند. همان‌طور كه در قسمت‌هاي بالا نيز اشاره‌شده است در طراحي داخلي مهم‌ترين چيز در عين زيبايي دكور؛ استفاده بهينه از تمام فضاها است. در ادامه مي‌خواهيم به نكاتي كه بايد در طراحي داخلي مطب رعايت كنيد اشاره ‌كنيم.

نكاتي در رابطه با طراحي داخلي مطب

براي اين‌كه بتوانيد طراحي بهتري داشته باشيد، ابتدا خود را جاي يك بيمار قرار دهيد كه به يك مطب رفته است. قطعاً وضع جسماني خوبي نداريد؛ پس در قدم اول نياز است كه محلي مناسب براي منتظر ماندن بيمار در نظر گرفت. در طراحي داخلي مطب بايد توجه داشت قسمتي كه به‌عنوان سالن انتظار در نظر گرفته مي‌شود بايد به‌گونه‌اي باشد كه مدتي كه بيمار در آنجا مي‌نشيند كاملاً احساس آرامش كند. به‌طوركلي در طراحي داخلي مطب بايد اسباب آرامش بيمار فراهم باشد.

مهم‌ترين چيز در طراحي دكوراسيون داخلي مطب اين است كه از رنگ مناسب استفاده شود. استفاده از رنگ‌هاي هيجان‌انگيز در دكور مطب‌ها زياد جالب نيست بلكه بايد از رنگ‌هاي آرامش‌بخش استفاده كرد. مثلاً رنگ‌هاي سبز و آبي ازجمله اين رنگ‌ها هستند. با اين كارها قدم‌به‌قدم به سمتي مي‌رويم كه بيمار احساس آرامش بيشتري بكند.

چيزي كه بديهي است اين است كه مطب جايي است كه افراد بيمار و داراي وضع جسماني نامناسب كه از درد رنج مي‌برند به آن مراجعه مي‌كنند. به همين دليل شما بايد طوري از رنگ‌ها و نورپردازي در طراحي دكوراسيون مطب استفاده كنيد كه فرد بيمار كاملاً احساس آرامش كند.

نكته‌اي بايد بدانيد اين است كه فضاي مطبي كه بتواند آرامش را به بيمار هديه كند، مي‌تواند تا حد زيادي عامل مهمي براي جذب بيماران باشد. براي مثال زماني كه بيماري به يك مطب مراجعه مي‌كند و از حضور در آن مطب احساس آرامش مي‌كند؛ زماني كه دوباره احتياج به پزشك داشته باشد خودبه‌خود دوباره به سمت آن مطب كشانده مي‌شود. چراكه از حضور در آن مطب لحظات خوبي در ذهنش حك شده است.

طراحي دكوراسيون داخلي رستوران

رستوران‌ها يكي از مكان‌هايي هستند كه دكوراسيون داخلي‌شان تأثير بسزايي در فروششان دارد. شما با طراحي دكور مناسب براي رستورانتان مي‌توانيد تا حد زيادي مشتري جلب كنيد. به‌طوركلي مي‌توان طراحي داخلي رستوران‌ ها را به دو دسته سنتي و مدرن تقسيم كرد كه با يكديگر متفاوت‌اند اما در هر دو دسته؛ طراحي داخلي طبق اصول و قواعد طراحي دكوراسيون داخلي اجرا مي‌شود. سبك طراحي هر رستوراني در دنيا برمي‌گردد به سبك طراحي دكوراسيون در آن كشور. براي مثال در طراحي داخلي كافي‌شاپ‌ها و رستوران‌هاي اروپايي و آمريكايي، نورپردازي را مهم‌ترين چيز در طراحي دكور مي‌دانند اما در كشورهاي آسياي مركزي و چين؛ در طراحي دكوراسيون رستوران‌ها بيشتر از چوب استفاده مي‌شود.

طراحي دكوراسيون داخلي طلافروشي

طلافروشي بدون شك يكي از شغل‌هايي است كه دكوراسيون داخلي در فروش و حفظ امينت و جذب مشتري آن نقش بسيار زيادي دارد. نكته‌اي كه درطراحي داخلي طلا فروشي بسيار مهم است اين است كه بايد طراحي به‌گونه‌اي باشد كه اين كالاي باارزش را از هر حيث از تهديدات احتمالي حفظ كند. ازاين‌رو مي‌توان گفت طراحي دكوراسيون داخلي يك مغازه طلافروشي مي‌تواند بسيار مشكل باشد. سعي كنيد در طراحي داخلي طلافروشي از نورپردازي و رنگ‌هاي مناسب استفاده كنيد كه بسيار تأثيرگذار است. نكتهٔ آخري كه دراين‌باره بايد عرض كنم اين است كه ازآنجايي‌كه طلا بسيار باارزش است، بايد ويترين‌ها طوري طراحي شوند كه كالا از هر زاويه با نورپردازي مناسب قابل‌مشاهده باشد و براي ديدن كالا حتماً لازم نباشد كه از ويترين بيرون آورده شود.

طراحي دكوراسيون داخلي در شهرهاي مختلف

اگر مي‌خواهيد دكوراسيون داخلي محل موردنظرتان يك دكور خاص و بسيار زيبا شود؛ بايد از كارشناسان اين حرفه كمك بگيريد. شركت‌هاي طراحي دكوراسيون امروزه بسيار گسترده شده‌اند و حتي طراحي داخلي در كيش را نيز برايتان انجام مي‌دهند. اكثر شركت‌هاي طراحي دكوراسيون در تهران قرار دارند اما شعبه‌هاي ديگري نيز در استان‌هاي مختلف دارند. مثلاً براي طراحي داخلي در اهواز كافي است كه با شعبه شركت موردنظر در اهواز تماس بگيريد تا دكوراسيوني منحصربه‌فرد را برايتان طراحي كنند. لازم به ذكر است كه طراحي داخلي در شيراز نيز در چند سال اخير رشد چشمگيري داشته و شركت‌هاي طراحي داخلي معتبري در اين شهر فعاليت مي‌كنند. فراموش نكنيد كه براي طراحي دكوراسيون‌ها حتماً با دكوراتورها مشورت كنيد و از نظرات آن‌ها استفاده كنيد.

طراحي و دكوراسيون داخلي اداري

آشنايي كلي با طراحي دكوراسيون داخلي براي فضاهاي مختلف

امروزه دكوراسيون داخلي يكي از مسائل بسيار مهم درزمينهٔ مد به‌حساب مي‌آيد. شما هر مكاني را با استفاده از طراحي داخلي مناسب مي‌توانيد بسيار زيباتر جلوه دهيد و علاوه بر زيبايي؛ با طراحي دكوراسيون داخلي مناسب شما مي‌توانيد حسي را كه مربوط به آن مكان است را در فرد ايجاد كنيد. براي مثال در طراحي داخلي اتاق‌خواب بايد از تركيبات رنگي استفاده شود كه فضاي اتاق را آرام جلوه دهد و فرد در آن احساس آرامش كند. تركيبات رنگي تيره مي‌تواند براي اتاق‌خواب بسيار مناسب باشد اما اين حرف دليل بر آن نيست كه رنگ‌هاي روشن مناسب اتاق‌خواب نباشند. چراكه شما با مراجعه به يكشركت طراحي داخلي مي‌توانيد انواع دكوراسيون‌هاي داخلي كه براي اتاق‌خواب طراحي شده‌اند و در آن‌ها از تركيبات رنگي بسيار زيبا و مناسب بهره گرفته‌شده است را مشاهده كنيد. به‌طوركلي دكوراسيون داخلي را مي‌توانيد بخشي از بازسازي ساختمان در نظر بگيريد كه سبب مي‌شود فضاي خانه يا محل كارتان روح بگيرد و با حضور در آن مكان احساس خوبي داشته باشيد.

طراحي دكوراسيون داخلي منزل

دكوراسيون داخلي منزل امروزه جزو يكي از دغدغه‌هاي اكثر افراد و به‌خصوص بانوان قرار گرفته است. بدون شك خانه يكي از جاهايي است كه وقت زيادي را در آن مي‌گذرانيد پس نيازمند يك دكور و طراحي مناسب است. طراحي داخلي منزل بايد به‌گونه‌اي باشد كه در عين شادابي و نشاط، بتواند به شما حس آرامش را نيز تلقين كند. در يك طراحي داخلي خوب از تمام امكانات به‌خوبي استفاده مي‌شود. براي مثال يك رنگ مناسب و يك نورپردازي مناسب براي يك اتاق مي‌تواند تأثير بسيار زيادي در زيبايي دكوراسيون خانه‌تان بگذارد. اكنون به سه ايده درزمينهٔ طراحي داخلي منزل اشاره خواهيم كرد.

سه ايده درزمينهٔ طراحي داخلي منزل

نقاشي كردن ديوارها يك راه بسيار كم‌هزينه و بسيار مؤثر است كه طبق گفته كارشناسان طراحي داخلي منزل يكي از بهترين راه‌ها براي ايجاد تنوع در دكوراسيون منزل است.

عكس 1

دكوراسيون داخلي منزل را با جابه‌جا كردن اشيا مثل مبلمان و يا ميزها و… نيز مي‌توانيد انجام دهيد اما نكته‌اي كه بايد به آن توجه كنيد آن است كه سعي كنيد تعادل و تناسب را در اين امر رعايت كنيد. نكته ديگري كه مي‌تواند در زيباتر كردن دكور داخلي منزلتان به شما كمك كند؛ هماهنگي رنگ‌ها است. سعي كنيد رنگ‌هايي كه استفاده مي‌كنيد به گونه باشند كه در عين زيبايي و جذابيت، با يكديگر هماهنگ نيز باشند.

طراحي داخلي ويلا

طراحي داخلي ويلا نيز از اين قاعده‌ها مستثنا نيستند و تفاوت عمده‌اي كه با طراحي دكوراسيون منزل دارند اين است كه بايد با استفاده از تكنيك‌هاي مختلف محيطي سرشار از آرامش و با امكانات رفاهي زياد طراحي كرد. در ضمن فراموش نكنيد كه در طراحي داخلي ويلا، به دليل بزرگ‌تر بودن فضا هزينه‌ها به‌مراتب سنگين‌تر از طراحي داخلي منزل است.

طراحي دكوراسيون داخلي اداري

طراحي داخلي اداري نسبتاً كار دشواري است چراكه بايد دكوراسيون به‌گونه‌اي طراحي شود كه در عين زيبايي، كاربردي باشد و براي ارباب‌رجوع و كارمندان نيز از جذابيت كافي برخوردار باشد. لازم به ذكر است كه توجه داشته باشيد كه يك محيط زيبا و يا به‌عبارت‌ديگر يك دكوراسيون داخلي اداري زيبا و مناسب مي‌تواند تا حد زيادي در روحيه كارمندان و پرسنل تأثيرگذار باشد. در طراحي داخلي اداري مهم‌ترين چيز، انتخاب وسايل كاربردي مثل مبلمان و ميزها و نحوهٔ چينش آن‌ها است.

چند ايده براي طراحي داخلي اداري

در دكوراسيون داخلي اداري انتخاب رنگ و نورپردازي مناسب؛ بسيار مهم است. اگر مي‌خواهيد دكوري مدرن داشته باشيد بايد براي محيط اداري از رنگ‌هاي شاد و سرزنده استفاده كنيد تا به فضاي كاري شما روح بدهد. ناگفته نماند كه انتخاب رنگ مناسب به‌تنهايي كافي نيست و نورپردازي و وجود نور كافي نيز تأثير بسزايي در اين امر دارد.

اگر جزو آن دسته از افراد هستيد كه به نظم و ترتيب اهميت مي‌دهيد؛ در طراحي داخلي محل كارتان حتماً از قفسه‌ها و كمدهاي ديواري براي قرار دادن فايل‌ها و مدارك مهم استفاده كنيد.

تا جايي كه برايتان مقدور است سعي كنيد فضاي كار كردن هريك از پرسنل و كارمندان را مجزا در نظر بگيريد. اين كار علاوه بر اينكه جلوه خوبي به طراحي داخلي اداره‌تان مي‌دهد، سبب افزايش تمركز كارمندان نيز مي‌شود.

طراحي دكوراسيون داخلي مغازه

طراحي دكوراسيون مغازه را مي‌توان يكي از مهم‌ترين عوامل تأثيرگذار بر كسب‌وكار دانست. بدون شك در سطح بازار مغازه‌هايي به چشمتان خورده كه در نگاه اول مجذوب دكور و طراحي داخلي مغازه شده‌ايد. اين‌گونه فروشگاه‌ها مشتري را خودبه‌خود جذب مي‌كند و به داخل مغازه مي‌كشاند. در طراحي داخلي مغازه نكته‌اي كه بسيار مهم است آن است كه بايد همواره به محصولات و خدماتي كه ارائه مي‌دهيد توجه داشته باشيد و دكور را بر اساس آن و متراژ فروشگاهتان طراحي كنيد. دكوراسيون داخلي مغازه بايد در عين زيبايي بتواند آرامش خاطر را براي مشتري در هنگام خريد فراهم كند و هم‌چنين تمامي محصولات به‌راحتي قابل‌دسترس باشند.

اهميت طراحي مناسب ويترين مغازه

نكته دومي كه در طراحي داخلي مغازه بسيار مهم است آن است كه شما بايد بدانيد كه دكوراسيون مغازه شما به‌طوركلي به دو قسمت تشكيل مي‌شود. قسمت اول همان طراحي داخلي مغازه است و قسمت دوم مربوط به طراحي ويترين مغازه مي‌شود. درواقع مي‌توان گفت كه ويترين مغازه به‌عنوان يك رابط بين شما و مشتري عمل مي‌كند. هرچقدر طراحي ويترين مغازه شما قوي‌تر باشد؛ رابطه شما با مشتري قوي‌تر مي‌شود و بديهي است كه كاملاً در امر فروش تأثيرگذار است. بدون اغراق مي‌توان گفت كه ويترين مغازه مي‌تواند هم نقش مثبت و هم نقش منفي در فروش شما داشته باشد. مهم‌ترين چيز در طراحي يك ويترين زيبا و درعين‌حال كاربردي، رنگ‌بندي و نورپردازي مناسب است.

دو نكته در رابطه با طراحي داخلي مغازه

در طراحي داخلي مغازه بايد فضا را بهينه‌سازي كنيم و به‌عبارت‌ديگر از تمام فضاها به بهترين نحو استفاده كنيم. بايد همواره توجه داشته باشيد كه دكوري كه طراحي مي‌كنيد بايد طوري جذاب و گيرا باشد كه بتواند روحي تازه به فروشگاهتان ببخشد و هر بازديدكننده‌اي را نيز جلب خود كند. درواقع در طراحي داخلي مغازه بايد اين جمله آكادميك را كه مي‌گويد: «هدف اصلي از طراحي؛ ايجاد فضاي رواني مناسب و بهبود عملكرد فيزيكي است» را مدنظر قرار داد.

در طراحي داخلي مغازه ريزه‌كاري‌هايي كه مربوط به طراحي داخلي منزل است ديگر نياز نيست؛ اما برخي ريزه‌كاري‌هاي مخصوص خودش را دارد. شما به‌عنوان يك فروشنده بايد بدانيد كه در يك مجتمع تجاري و يا فروشگاه و مغازه، آدم‌هاي مختلفي با سطح فرهنگ و سلايق مختلف تردد مي‌كنند. شما بايد همراه اين را در نظر داشته باشيد كه طراحي دكوراسيون مغازه‌تان طوري باشد كه تا حد امكان موردپسند عموم قرار بگيرد.

طراحي دكوراسيون داخلي مطب

اكثر كساني كه درزمينهٔ دكوراسيون داخلي فعاليت مي‌كنند؛ يكي از مهم‌ترين طراحي‌هاي دكوراسيون داخلي را مربوط به طراحي داخلي مطب مي‌دانند. همان‌طور كه در قسمت‌هاي بالا نيز اشاره‌شده است در طراحي داخلي مهم‌ترين چيز در عين زيبايي دكور؛ استفاده بهينه از تمام فضاها است. در ادامه مي‌خواهيم به نكاتي كه بايد در طراحي داخلي مطب رعايت كنيد اشاره ‌كنيم.

نكاتي در رابطه با طراحي داخلي مطب

براي اين‌كه بتوانيد طراحي بهتري داشته باشيد، ابتدا خود را جاي يك بيمار قرار دهيد كه به يك مطب رفته است. قطعاً وضع جسماني خوبي نداريد؛ پس در قدم اول نياز است كه محلي مناسب براي منتظر ماندن بيمار در نظر گرفت. در طراحي داخلي مطب بايد توجه داشت قسمتي كه به‌عنوان سالن انتظار در نظر گرفته مي‌شود بايد به‌گونه‌اي باشد كه مدتي كه بيمار در آنجا مي‌نشيند كاملاً احساس آرامش كند. به‌طوركلي در طراحي داخلي مطب بايد اسباب آرامش بيمار فراهم باشد.

مهم‌ترين چيز در طراحي دكوراسيون داخلي مطب اين است كه از رنگ مناسب استفاده شود. استفاده از رنگ‌هاي هيجان‌انگيز در دكور مطب‌ها زياد جالب نيست بلكه بايد از رنگ‌هاي آرامش‌بخش استفاده كرد. مثلاً رنگ‌هاي سبز و آبي ازجمله اين رنگ‌ها هستند. با اين كارها قدم‌به‌قدم به سمتي مي‌رويم كه بيمار احساس آرامش بيشتري بكند.

چيزي كه بديهي است اين است كه مطب جايي است كه افراد بيمار و داراي وضع جسماني نامناسب كه از درد رنج مي‌برند به آن مراجعه مي‌كنند. به همين دليل شما بايد طوري از رنگ‌ها و نورپردازي در طراحي دكوراسيون مطب استفاده كنيد كه فرد بيمار كاملاً احساس آرامش كند.

نكته‌اي بايد بدانيد اين است كه فضاي مطبي كه بتواند آرامش را به بيمار هديه كند، مي‌تواند تا حد زيادي عامل مهمي براي جذب بيماران باشد. براي مثال زماني كه بيماري به يك مطب مراجعه مي‌كند و از حضور در آن مطب احساس آرامش مي‌كند؛ زماني كه دوباره احتياج به پزشك داشته باشد خودبه‌خود دوباره به سمت آن مطب كشانده مي‌شود. چراكه از حضور در آن مطب لحظات خوبي در ذهنش حك شده است.

طراحي دكوراسيون داخلي رستوران

رستوران‌ها يكي از مكان‌هايي هستند كه دكوراسيون داخلي‌شان تأثير بسزايي در فروششان دارد. شما با طراحي دكور مناسب براي رستورانتان مي‌توانيد تا حد زيادي مشتري جلب كنيد. به‌طوركلي مي‌توان طراحي داخلي رستوران‌ ها را به دو دسته سنتي و مدرن تقسيم كرد كه با يكديگر متفاوت‌اند اما در هر دو دسته؛ طراحي داخلي طبق اصول و قواعد طراحي دكوراسيون داخلي اجرا مي‌شود. سبك طراحي هر رستوراني در دنيا برمي‌گردد به سبك طراحي دكوراسيون در آن كشور. براي مثال در طراحي داخلي كافي‌شاپ‌ها و رستوران‌هاي اروپايي و آمريكايي، نورپردازي را مهم‌ترين چيز در طراحي دكور مي‌دانند اما در كشورهاي آسياي مركزي و چين؛ در طراحي دكوراسيون رستوران‌ها بيشتر از چوب استفاده مي‌شود.

طراحي دكوراسيون داخلي طلافروشي

طلافروشي بدون شك يكي از شغل‌هايي است كه دكوراسيون داخلي در فروش و حفظ امينت و جذب مشتري آن نقش بسيار زيادي دارد. نكته‌اي كه درطراحي داخلي طلا فروشي بسيار مهم است اين است كه بايد طراحي به‌گونه‌اي باشد كه اين كالاي باارزش را از هر حيث از تهديدات احتمالي حفظ كند. ازاين‌رو مي‌توان گفت طراحي دكوراسيون داخلي يك مغازه طلافروشي مي‌تواند بسيار مشكل باشد. سعي كنيد در طراحي داخلي طلافروشي از نورپردازي و رنگ‌هاي مناسب استفاده كنيد كه بسيار تأثيرگذار است. نكتهٔ آخري كه دراين‌باره بايد عرض كنم اين است كه ازآنجايي‌كه طلا بسيار باارزش است، بايد ويترين‌ها طوري طراحي شوند كه كالا از هر زاويه با نورپردازي مناسب قابل‌مشاهده باشد و براي ديدن كالا حتماً لازم نباشد كه از ويترين بيرون آورده شود.

طراحي دكوراسيون داخلي در شهرهاي مختلف

اگر مي‌خواهيد دكوراسيون داخلي محل موردنظرتان يك دكور خاص و بسيار زيبا شود؛ بايد از كارشناسان اين حرفه كمك بگيريد. شركت‌هاي طراحي دكوراسيون امروزه بسيار گسترده شده‌اند و حتي طراحي داخلي در كيش را نيز برايتان انجام مي‌دهند. اكثر شركت‌هاي طراحي دكوراسيون در تهران قرار دارند اما شعبه‌هاي ديگري نيز در استان‌هاي مختلف دارند. مثلاً براي طراحي داخلي در اهواز كافي است كه با شعبه شركت موردنظر در اهواز تماس بگيريد تا دكوراسيوني منحصربه‌فرد را برايتان طراحي كنند. لازم به ذكر است كه طراحي داخلي در شيراز نيز در چند سال اخير رشد چشمگيري داشته و شركت‌هاي طراحي داخلي معتبري در اين شهر فعاليت مي‌كنند. فراموش نكنيد كه براي طراحي دكوراسيون‌ها حتماً با دكوراتورها مشورت كنيد و از نظرات آن‌ها استفاده كنيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 6
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 123
  • بازدید کلی : 2972
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی